onsdag 15 augusti 2007

Tränar du på gym?

Eva och Nina hade med sig ett helt gäng cyklande konfirmander idag till mitt jobb. De skulle visa och berätta om kyrkan. Jag har inte träffat Eva och Nina på hela sommaren så jag blev så glad över att se dem.
När de kom in genom kyrkgrindarna vinkade jag på dem, men de vinkade inte tillbaka. Men sen när jag gick mot dem såg dem att det var jag. De frågade om jag hade börjat på gym eftersom de tyckte jag såg så muskulös ut. Jag tror att de syftade på min "räfs-arm", för spänner jag den så fälls en lagom stor bula upp. Muskel kallas det visst. Och visst är det så. Efter snart åtta veckors skyffling och krattning så måste ju nåt hända med armarna.
Benen hålls i trim genom de 14 km T&R till och från jobbet. Men jag har långt ifrån cyklat varenda vecka. Det är bra att ha en lillasyster med körkort!

Förresten frågade min jobbekompis mig om jag tränade löpning eller sysslade med friidrott, för han såg att jag hade benteknik när jag sprang. Nej, inget av det pysslar jag med. Men springa är kul så när jag väl kommer iväg och ut kan jag springa hur långt som helst.

Slutsats? Jag tränat inte på gym och går inte på friidrott. Fast jag kan hoppa långt, eller kunde i femte klass iaf, då jag vann längdhoppstävlingen med 3,15 m på KM. Nu hoppar jag bara 2,50, för så långa är gravarna och de klarar jag att hoppa över utan sats! Tjipp!

Keep smiling! /M

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, keep om gymming in your own way, m!

Det är ju klart att du får motion när du har ett sådant fysiskt arbete.
Jaa känner att man börjat röra på sig dramatiskt mer nu när man är lundensare. Men det är ju klart, att om man annars bor i en storstad så blir det lätt att man tar bussen.

By the way, så saknar jag min cykel väldigt mycket! :)

Kram

Anonym sa...

By the way så ska du snart få cykla på den! :)

Anonym sa...

jag måste köpa en ny cykel...

Anonym sa...

jag, c, alltså...