söndag 19 augusti 2007

Lund

Jag klev av tåget i Lund vid halv elva-tiden ikväll. Jag och mina fyra väskor traskade över vägen och sen förbi ICA innan vi svängde in på min lilla gata. Den är så söt, särskilt nu på kvällen. En massa minnen gjorde sig påminda, inte minst när jag kom upp på mitt rum. Min kombo Marta gav mig en jättekram och sen drack vi the i vårt fina rödrosa kök. Jag är glad att jag bor med människor som jag tycker om och som finns här när jag kommer.

Imorgon börjar det intensiva pluggandet till omtentan som jag ska göra på onsdag. Jag är mest irriterad över att jag bara saknades en ynka halv poäng och att omtentan ligger ett halvår senare. Man hinner glömma vissa saker på ett halvår. Det är konstigt att en del saker minns man jätteväl, sånt som man kanske egentligen vill glömma eller iaf lägga bakom sig och andra saker som kunskap och fakta, det kan man glömma hur lätt som helst. Sen måste man banka in det! Och det är precis det som jag ska syssla med i två dagar nu. Sen blir det Malmö-festival och lek med kompisar! :)
Jag är iaf glad över att vara i Lund nu, studentstaden nummer ett!
Keep smiling! /M

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tentan kommer gå jättebra, m!
Jag ska hålla alla mina fingrar och tår på onsdag!

Kram C

Björn sa...

Håller med föregående skrivare, det går finfint! Tack för igår, det var najs, hopaps vi ses nästa vecka, i centrala Skåne! The Rock rocks! Kramar

Anonym sa...

Yeah! The Rock rocks! Iaf när vi är där :)