söndag 19 augusti 2007

Hon har satt skorna

Efter åtta veckors slit på kyrkogården är jag och min syster nu färdiga.
Jag har bytat stålhättorna till de blommiga.
De första två veckorna var himmelskt roliga. Syster och jag hoppade upp ur sängen varje dag när väckarklockan ringde klockan sex på morgonen. För varje vecka som sedan gick låg jag kvar i sängen fem minuter extra, vilken resulterade i att jag den sista veckan bara hade tio minuter på mig att klä på mig, göra frukost och matlåda till två mål.
Men de där två himmelska veckorna - det var då jag jobbade med Wiwan som jag aldrig jobbat med innan. Vi fick så mkt gjort under de där första veckorna för båda två tyckte det var så kul att jobba ihop. Och har man roligt på jobbet så får man mkt gjort! Wiwan är nu en av mina bästa vuxenvänner. De ska man samla på sig.
Vad hände de där andra sex veckorna då? Wiwan gick på semester. Jag var lite molocken, men mina två karlar som jag var handledare för fanns vid min sida. Och de sista fyra veckorna kom chefen tillbaka och då blev jag plötsligt ensam tjej med tre män. Det var en upplevelse. Då lärde jag mig att inte lägga huvudet på sned och se söt ut, utan faktiskt stå upp för det jag ville ha sagt och vara bestämd. Och det har gått bra. Wiwan har lärt mig! Det går inte att mesa hela livet - även om jag tycker det är helt okej att få vara mesig ibland. Men ska man få nåt gjort och sagt så får man göra och säga det - rakt ut!
Så nu är jag alltså en tuff brud....i lyxförpackning (efter cykling, skyffling och krattning).

Så här idylliskt var det att vara trädgårdsmästare när jag var tre år.

Och så här idylliskt är det arton år senare.
Lisa är fotograf.


Under tiden som vik. vaktmästare fick jag lära mig att köra traktor med släp.
Jag kan till och med backa med släp, bättre än jag kan med bil.

Roligaste namnet på gravsten: Fotangel (efternamn)
Konstigaste yrket på gravsten:
lokputsare

Jag tror jag söker jobbet nästa sommar också!
Keep smiling! /M

2 kommentarer:

Björn sa...

Hej min vän! Det var ju längesedan jag kommenterade här! Kul sammanfattning av din jobbsommar med bilder och allt! Att backa med bil och släp har jag aldrig gjort men dock kört traktor! Vi ses snart!

Anonym sa...

Jag gillar nog de blommiga skorna mer än de med tåhättorna... lite mjukare och så!

Du ser ut att vara en mästerkrattare!
Samt traktorförare såklart!