torsdag 23 augusti 2007

Dagens gnällspik

Egentligen är jag alldeles för trött för att skriva här, men om det ska låta någorlunda gnälligt så är det nu jag ska skriva det, för imorgon kommer jag att ha försonats med det jag nu ska gnälla på.

1. Helena, Louise och jag skulle lyssna på Peps Perssons konsert på Malmö-festivalen. Vi blev en aning försenade när vi skulle ta oss till Mölleplatsen så vi kommer dit lagom till sista låten. GNÄLL! Vi fick höra det där "snicke-snacke, dicke-dacke", eller vad det nu är som han sjunger.

2. I folkvimlet skulle jag försöka hitta Lotta. Det var svårare än jag trott. GNÄLL! Efter en halvtimmes mobilprat och 108 sms med förklaringar var vi är hittar vi varandra vid Stadsbiblioteket. Äntligen!

3. När jag fått höra Ola och hans låtar Nathalie och Rain, bestämde vi oss för att ta sista tåget hem, det som går via Hässleholm. Tåget rullade in i Hässleholm fem minuter försent och då ser vi att tåget som ska ta oss hem också rullar...fast bort från oss. Tre tjejer helt ensamma i Hässleholm. Helena storsurade. Och det är jättebra för då blir hon ilsken och bitsk på rösten. Hon ringde genast till Skånetrafiken, men naturligtvis var det ingen som svarade. Efter ett tag ringde vi Louise pojkvän Andreas, så han körde från Perstorp för att hämta oss på stationen och sen köra och lämna oss. Vad hade vi gjort om inte Louise haft pojkvän? Antagligen hade vi suttit på stationen ännu. GNÄLL!
Imorgon ska det iaf gnällas på Skånetrafiken. Helena och Louise ska ringa och jag ska mejla. Annars hade jag som förslag att jag skulle stannat kvar i Hässleholm inatt och sovit utanför Skånetrafikens kundcenter. Men det fick jag inte, för Louise och Helena trodde att jag skulle vara alldeles för rädd för att gå runt i Hässleholm en hel natt. Pyttsan säger jag, jag klarar det mesta! :)

4. Mac Donalds i Stoby hade stängt när vi skulle hem, så vi fick åka hem utan mat i våra magar. GNÄLL! Men nu är vi alla hemma i tryggt förvar! Och jag är iaf glad!

Keep smiling! /M

4 kommentarer:

cm sa...

Förresten! Tack Andreas för att du körde oss hem! Du är ju som en riddare på en vit häst, fast med röd bil istället! /M

Anonym sa...

De va ju bara trevligt Martha. Jag hade ju ändå inte så mycket annat för mig, haha. O inte kunde jag låta dig irra runt i Hässleholm med två andra på släptåg. =P

Anonym sa...

Ibland får man lov att gnälla. Om det är befogat så, och ni hade ju onekligen otur där.

Om det kan hjälpa, så kan jag sjunga lite Peps för dig :)
Såg en konsert med honom för några år sedan, härlig snubbe!

Bra att ni klagar! Skånetrafiken kan inte bära sig åt hur som helst.
Men man gnäller ju inte om man framför synpunkter till dem.
Haha, tur att inte jag var där iallafall. Jag hade blivit svinförbannad! You could problably imagine...

Anonym sa...

E ja...jag är glad att du inte var med oss igår natt. För du hade varit rasande och jag vet inte om ens jag skulle kunna lugna dig i denna stund. :)