onsdag 29 augusti 2007

Mamma MUL

Min syster har börjat på världens bästa skola och idag var det dags för mig och hennes kompisar att åka dit för att se hur hon hade det. Syster har fått ett fint rum i villa ett. Visst, villa ett är bra, men inget slår "Fantastic Four" som jag och fem andra tjejer bodde i när jag gick på skolan.

Här har jag äntligen fått upp dörren och ska snart kasta mig i famnen på vackra Mamma MUL.
Mamma MUL är fröken på musiklinjen och hon har ett av Skånes, nej Sveriges vackraste, lockigaste och rödaste hår. Precis sånt hår som jag alltid önskat mig. Jag gav henne en jättekram för hon är en sån bra fröken. Ser alla elever som de människor de är och hon har hela tiden nåt på gång som gör att man blir glad. En riktig guldklimp helt enkelt. Vi bara älskar henne!
Och det gör hennes man också, för fröken har gift sig i sommar Madde! :)

Här har jag tagit några bilder speciellt till Madelene, som bor i Falun, eftersom hon inte kan åka ner och njuta av all denna skånsk-småländska skönhet som finns i Glimåkra. Detta är gamla prästgården som nu används som konferenssal och undervisningslokaler.

I det här lilla kapellet har jag och Madde övat piano och sång i flera timmar. När man skulle öva ville man helst vara här eftersom det är bäst akustik. Jag saknar min MUL-klass!

På den här gatan i en av de röda villorna bodde jag när jag gick på skolan.
Mitt bästa år så här långt!

När jag skulle åka hem från kvällens Glimma-besök kände jag att skolan där är som en stor famn som alltid håller om mig och alla andra som går där. Det är en fin känsla att bära med sig att man alltid är välkommen, känd och älskad! /M

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Martha! Det var fint att se de bilderna! Men jag längtar tillbaks så himla mycket, och det blev ju inte bättre nu...;-) Ibland glömmer jag bort att allt finns där nere, Glimåkra och skolan och du och alla andra. Det är så långt bort! Men jag hoppas verkligen att jag kommer lyckas ta mig ner och hälsa på er nån gång. Men att Mamma MUL hade gift sig då! Hihi. Det var inte illa... Ska skriva ett mail och gratulera henne tror jag. Åh, tänk dig henne som brud! Det hade jag velat se foton av.

Anonym sa...

Fina bilder!
Ja, nu är det Hannas tur att få skapa sina egna minnen där!

Anonym sa...

Ja, MUL-mamma som brud, den vackraste bland alla brudar i så fall. :)
Jag fick en massa minnen igår, bara bra minnen dessutom. Det var mkt bättre att komma dit en helt vanlig skoldag än att vara där när det är öppet hus, för då är det fullt av aktiviteter som inte brukar vara annars och då känns det inte hemma liksom.
Tänk när vi ska åka dit på jubileum, då blir det fest! Då kan du väl sjunga "Han är så söt när han sover"...du gör den så mkt bättre än Bo Caspers Orkester!
KRAM!

Anonym sa...

Vad härligt med en massa bra minnen! Jag är egentligen lite rädd för att åka dit, så på ett sätt är det skönt att det nog kommer dröja länge innan jag kommer dit igen... Jag tror jag skulle tycka det var så jobbigt! Men det kanske är som du säger, att det känns bättre en vanlig skoldag! Hihi, ja tänk när det är jubileum. Det dröjer några år det! Får väl se om jag sjunger nåt, det skulle vara för din skull jag skulle sjunga den i såna fall då.;-) Jag hade glömt att jag har gjort det förr ens. Hihi. KRAM!

Björn sa...

Du får även mig att bli nostalgisk! Jag hade ett fantastiskt år på den skolan OCH jag träffade dig där! Och nu är vi vänner, så fint det kan bli ibland! Jag har det dessutom bra som återvänder varje sommar till Sommarkursen som assistent!

Anonym sa...

Martha Martha! Jag har hittat in på din blogg, det var verkligen kul! Vad fint du skriver! Ååh glimma, det är fina grejer! Saknade det nu när jag såg bilderna, det är verkligen mysig stämning! Och jag kan bara hålla med! Villa 4 är det som gäller!
Kram
Sara