måndag 27 augusti 2007

Monday, monday*

* en låt med The Mamas and the Papas

Idag har jag pysslat och fått en massa saker gjorda.
Var och fikade på stan med en vän och sedan hem och så la jag och mamma upp byxben och sydde en duk.

Igår var jag med mina päron på IKEA och köpte ett nytt vardagsrumsbord (andra kanske kallar det för soffbord?!). Det är så snyggt!
Är i samma serie som vår bokhylla så stylat värre alltså!
Det heter Leksvik soffbord.

Vi såg även på filmen "Ladies in lavender" ("Lavendelflickorna") med Judi Dench och Maggie Smith. Den är helt underbar! Bara dessa två damer i samma film är ju lycka bara detta.

Nu fortsätter jag med min packning!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vas kul att ni också varit på IKEA idag. Snyggt bord ni valde!
Vi har precis kommit hem därifrån. Jag har shoppat förstår du. När jag tentapluggade förra veckan så klarade jag inte av mina runda mattor, jag tror att deet är de som gör att det lutktat instängt på rummet alltid. Nu är en ny matta inköpt, plus kamera och skrivare och en sån klädrulle som tar bort hår från kläder. Vet du om Mari e nere i Lund nu, för jag fick ett sms från nån som var nere i Lund nu, men jag kände inte igen numret. Knas!

Björn sa...

Judi Dench är min absoluta favorit av kvinnliga skådespelare. Maggie SMith gör ju dessutom en lysande insats som "Professor Minerva McGonagoll" i Harry Potter- filmerna!

Anonym sa...

Härligt med ny matta! Ja, sådana mattor som är lite av tyngre material kan lätt lukta lite. Kamera och skrivare, vilken lyx!
Mari kommer förmodligen ned på måndag eller kanske söndag för hon skulle åka via Gbg.
När kommer du ner?
Du får köra numret på hitta.se
Brukar funka!

Håller absolut med dig, bsa!