lördag 25 augusti 2007

"Ready to study"

"Alltså vi hade sååå roligt...oj du var visst inte med Helena". Men jo, igår var hon faktiskt med och vi hade väldigt roligt på Malmö-festivalen.
Det började i bilen på väg ner till Malmö. Andreas körde, Louise satt fram och jag och Helena i baksätet. Vi skulle fylla i "vi-kom-aldrig-fram-blanketten" från onsdagsnatten till Skånetrafiken och det tog en evinnerlig tid att förklara vad det var som hade gått fel och varför vi höll på att inte komma hem.
Väl framme i Louises fina etta så åt vi pizza. Trots att vinet och annat smågott inte dukats fram, så blev det ett väldigt fnitter när Louise föreslog att vi skulle skriva en schlagerlåt till nästa års melodifestival. Jag undrade vad låten skulle heta och Louise säger "Ready to study" som om hon redan hade hela låten färdig i en byrålåda.
Vi diskuterade artistnamn, genre på låten och lite scenkläder. Till sist kom vi fram till att Andreas får spela gitarr, Helena är doa-tjej och Louise och jag står längst fram i centrum. Vi har trots allt scenvanan inne sen Småstjärnorna på Vedby skola, då vi uppträdde som Lili och Susi (?) Nån som vet vem som sjunger "duppi duppi duppi dupp dupp dupp..."? De såg ut som två sjuksköterskor när de sjöng låten.
Vi satt iaf runt bordet och skrattade så vi grät och pizzan satte sig i halsarna. Kul!

När vinet och Dooleyn var uppdrucken och klockan närmade sig halv nio, gick vi till Mölleplatsen för att lyssna på Tomas Andersson Wij. Louise och Helena tyckte inte att det var något vidare, så de gick bort till RFSU-tältet istället. Men jag gillar TAW, särskilt efter hans magiska spelning på Helsingborgsfestivalen tidigare i sommar. Igår hade han en felstämd gitarr som lät lite som den själv ville och det var hans sista konsert för sommaren så han var kanske lite trött. Men hans mellansnack är ju så bra!

Efter Wij satte vi oss på ett uteställe och drack kaffe. Louise lyckades flaxa till sig ett bord för fyra där på fiket. Klockan elva spelade The Ark på Stortorget och vi gick såklart dit. Där träffade jag vackra Marie från Glimma och hennes musikhögskolekompisar och hängde med dem in i mitten av folkhavet. The Ark gav verkligen järnet igår!
Halv fyra var vi hemma igen.
Calleth you, cometh I! /M

9 kommentarer:

Anonym sa...

En mycket bra sammanfattning av kvällen. Kan ju tillägga att underhålningen i bilen på väg hem var mkt bra =)

Anonym sa...

Ja jag vet! Lena PH och jag är väl ganska lika i rösten, hahaha! Och du körde väldigt bra, tack!

Jessica sa...

Kan tillägga i debatten att Tomas Andersson Wij har blivit utsedd till Sveriges bäst klädda man av något forum som jag inte vad.

Anonym sa...

aaha, ja TAW har ganska snygga kläder faktiskt. Han ser lugnt cool ut!

Anonym sa...

Tror de hette något i stuk med Me and My eller något i den stilen. Duppidupp-tjejerna alltså.

Anonym sa...

eller Me & My...

Anonym sa...

Aaa, då måste jag söka på dem. Louise och jag kom tvåa i Småstjärnorna med dem i så fall!

Anonym sa...

Sååå roligt! Kul att få vara med om det för en gångs skull...

Anonym sa...

Haha ja, kul att du var med när jag hade såååå kul! ;)