måndag 20 augusti 2007

High

Vilken småmysig dag det varit! Regnet har gjort rinnande droppmönster på fönstren och åskan har mullrat i bakgrunden. Och jag har suttit på golvet med min långa tidslinje och nött in en massa årtal och kristologiska strider. Förra gången som jag gjorde det var jag nyförälskad och det är jag nu också...fast i en CD som Marta spelade upp för mig.
Gruppen heter Lighthouse Family och består av Paul Tucker och Tunde Baiyewu och det var Tunde som sjöng rakt in i mitt hjärta. "High" är en av de bästa låtarna på skivan. Marta ansåg att det var en IQ-befriad musik de spelade. Det kan jag hålla med om, för den är lättlyssnad och man blir riktigt glad av musiken. High helt enkelt!

I förmiddags tittade jag förbi loppisen på torget. Jag dök ner i leksakslådan direkt, för där låg tre fina Barbie-dockor som jag bara var tvungen att köpa. De Barbie-dockor som man kan köpa i affärerna nu är så fula i ansiktet, men dockorna på torget såg precis ut som de jag hade när jag var liten. Tyvärr har jag inte så många av mina egna gamla Barbie-dockor kvar eftersom jag gett bort dem till två små rara flyktingflickor. Jag hoppas iaf att flickorna fått lika mkt glädje med dockorna som jag haft!
Så när jag såg Barbie-dockorna på torget var jag bara tvungen att köpa två av dem! Nu står dem och hänger med sina långa ben på skrivbordet och förgyller min tillvaro!

Och ikväll såg jag och Marta en bra "vill-se-om-igen-film". Before Sunrise hette den. Någon som sett den? Den bästa scenen är när Ethan Hawke och Julie Delpy står i musikbåset i en affär för att lyssna på en skiva. Deras blickar och miner är obetalbara och ska snart ses om!

Regnets smatter mot rutan ska få vagga mig till ro snart!
Keep smiling! /M

7 kommentarer:

Anonym sa...

Låten "Lifted" måste man också lyssna på! Upp och dansa med mig!

dnL sa...

läst :P martha... du är för gammal på barbies :P

Anonym sa...

Nej Daniel...Barbie lekte jag med tills jag fyllde 14. Och jag skulle kunna leka med dem igen. Vill du vara med och leka nångång?

Jessica sa...

Gjorde inte Lighthouse family soundtracket till någon film? Var intge det nämnda "Lifted"? Jag kommer dock inte ihåg vilken film och det retar mig...

Anonym sa...

Hej Jessica! Jo, alltså jag känner också igen låten från nån annanstans. Kanske nån film. Det finns så mkt musik i filmer som man inte vet var kommer ifrån. Och det är så typsikt att när man bara måste veta vad det var för musik man hörde, så är bokstäverna så små i eftertexten. Vi får ta reda på vilken film som Lifted är med i! Vi kan ha en tävling om det!! Ja!

dnL sa...

Nej vi ska inte leka med barbies, har en hemsk förmåga att äta upp deras huvuden, slutar aldrig bra :P

Anonym sa...

Daniel...om du äter Barbie-huvuden så ska du aldrig få leka med mina dockor! Min lillebror har redan knaprat på deras fötter. (lillebror var liten när han gjorde det).