måndag 2 juli 2007

Måsbajs i Stockholm

Det är något alldeles speciellt med bilsemestrar. Familjen packar in sig och trängs som sillar i bilen och sen åker man mot ett mål. Helgens mål var Stockholm.
Pappa och jag turades om att köra och efter sex timmar var vi framme. Från vägen hade vi en enorm utsikt över hela stan. Månen speglade sig i hustaken och kunde jämföra sig i storlek med Globen. Det var så vackert att jag började nynna på "Stockholm i mitt hjärta" och staden fick faktiskt en alldeles speciell plats i hjärtat efter helgen.

På söndagen åt vi en snabblunch på Täby torg. Det skulle vi aldrig gjort, för plötsligt känner vi något på axlarna och ryggarna som vi trodde var stora regndroppar. När vi tittade efter så var det inte stora regndroppar, utan stora måsbajskluddar. Familjen Mås var tydligen ute på en söndagstur och vi råkade sitta mitt under dem när de hade kisse-och bajsstund.
Men precis som allt annat, så ordnade det sig med lite Ramlösa och servetter. Och efter mammas mirakelmedel så är min svarta jacka användbar igen! :)

Vi kom hem sent inatt och trots att jag bara fått sova fyra och en halv timme inatt, så är jag barnsligt pigg och glad. Det är för att jag trivs så bra på mitt jobb. Jag har dem bästa arbetskamraterna på länge. Peter (som jag är handledare för) förgyller min och Wiwecas dagar och på ondag kommer L-G. Då blir det ännu mer liv i luckan. Människor med "speciella behov" som det så fint heter, kan verkligen det där med glädje, lycka och roligheter. När de skojar med oss som mest, så undrar jag om man egentligen får ha så kul på jobbet. Jag tror att att man får det.
Imorgon är det tisdag...stormöte och ännu en bra dag på jobbet!

Tycker ni inte att Cajsa borde skriva ett danskt inlägg nu när hon gått på dansk-kurs i Köpenhamn och allt?!

CD: Prostens barnbarn med Margaretha Krook som uppläsare (ett måste på bilsemestrar)
Musik: Alicia Keys - If I Aint Got You (jättebra morgonmusik när man kör till jobbet)
Mode: skor med stålhättor (då kan man inte trampa varandra på tårna)

Smile! /M

1 kommentar:

Björn sa...

Vi gillar inte måsar!!!