söndag 15 juli 2007

En stund i Lund

M sitter på sitt rum i Lund och pratar i telefon med H.
M: Nu ska jag skriva blogg, men vi ses sen ju.
H: Men M, du har ju ingen dator eller internet där.
M: Nej, vaddå då? Man kan väl skriva på papper.
Så den här bloggen är först skriven på ett helt vanligt och hederligt papper.
I förmiddags tog jag tåget till Lund via Ramlösa station. När jag stod och väntade på det andra tåget fick jag ett sms av C, att hon var i Hbg och snart skulle ta färjan över till Danmark. Nu var vi så nära varandra, men ändå så långt borta...och nu är hon utomlands.
Det var skönt att vara tillbaka en runda i Lund. Strålande sol, 29 grader och trots att det är folktomt på sommaren så var det ändå mkt folk ute och det doftade studentstad.
Först gick jag till min våning där jag trodde att min kombo skulle vara , men hon var inte hemma. Fyra timmar senare var hon fortfarande inte hemma. Jag åkte ju hela vägen till Lund för att hälsa på henne och samtidigt hämta mina räkningar.
Nu fick jag göra det bästa av det hela, så jag gick till ICA för att handla mat. På ICA hade dem ändrat om och dessutom fått lite större sortiment. Bla hade dem nu "småhjärnor" (valnötter) i lösvikt, vilket jag tycker är alldeles ypperligt.
Hem till köket där jag slängde ihop en M-salladsspecial. Den blev jättebra.
Jag tog ett foto på maten med min mobil, men tyvärr kan jag inte föra över bilderna till datorn. Men du kan smsa ordet "MAT" till 07....(mig). Varje sms kostar pengar. Efter ett tag kommer både bild och recept i din mobil.
Så här skrev jag min avslutning i Lund: "Nu är det dags att ta tåget hem igen. Jag gillar Skånetrafiken - den tar mig vart jag vill!"
Så här skriver jag nu: Skånetrafiken - försenad när du inte vill. Och när vill man bli det egentligen. Tåget gick sönder på stationen i Lund....två timmar senare var jag hemma. That´s it!
Keep smiling! /M

4 kommentarer:

dnL sa...

Vad orättvisst jag vill också uppleva sol :P Har smsat "MAT" nu, väntar på mitt recept! :)

Christian sa...

Får verkligen säga att det var lustiger läsning. Det är PRECIS vad jag också tyckt.. Småhjärnor!!! Det ser ju ut som det. Men denna fåniga tanke har jag hållit för mig själv, eftersom jag tyckt att det var just fånigt. Men nu har ju du "kommit ut" och tänkt samma. Så lustigt. F.ö. så har jag fått smeknamnet "lillhjärnan" på jobbet. Den andra på utr.exp. kallas "storhjärnan". Men det är klart, jag brukar säga: Gå och fråga henne istället.. gamla hönor ger bäst buljong. ;)

Anonym sa...

Åh, vad synd att kombon inte var hemma.

Vi ska verkligen spana in ICA Malmborgs nær vi ær back in business... snart så kan vi scanna!
Det blir grejjer!

cm sa...

Scanna! Jaaa, på ICA Malmborgs! Fy vad kul...då kan vi storhandla där istället. Vad balla vi ska vara då....hahaha /M