måndag 2 juli 2007

Helgens roligaste

Min syster och jag stod och tittade på en tavla på moderna museét som da Vinci hade målat.
Tavlan föreställde en man som satt på någon konstig sak och mannens ena skinka var jättelång. Förskräckligt ovanligt lång.
Jag viskade till syster "Titta vilken lång balle han har". Då ser syster också det roliga och utbrister ganska högt "ja - titta vilken lååång balle han har".

Balle på skånska och balle på stockholmska betyder inte riktigt samma sak. Några stirrade på oss när vi stod där framför tavlan och kom på vad syster hade sagt lite för högt.
Det blev roligt och vi kilade vidare till nästa rum...
/M

6 kommentarer:

Björn sa...

Trevligt och roligt på moderna museet! Det häftigaste är nog Vinterpalatset i St Petersburg vilket besöktes i februari i år! Makalöst stora rum med all originalkonst man kan täka sig! Och där har jag varit.... aah det är så man blir tårögd!

Anonym sa...

Jag jämförde inte med dig när jag skrev det här Björn, hahaha. Du har varit på en massa fler ställen än jag, och säkert sett mkt med konst än jag. Men det är skönt att du gillar mig ändå, fast jag ligger snäppet efter dig..haha ;)

dnL sa...

Va fasen betyder "balle" på skånska då :P?

cm sa...

Haha, balle på skånska betyder just rumpan, bakdelen, stjärten, röven, skinkorna...kan du komma på mer? /M

dnL sa...

Öööö,"Okej" :P ja lite olik defenition där kanske =)

Christian sa...

Hahaha... dnl har redan frågat det jag tänkte göra.. Men då vet jag ;) Ja du fru bäver.. På mån kanske jag.. Om jag inte besöker Klippans kyrka för gtj på Herrens vilodag !