tisdag 17 juli 2007

Tillbakablick i nuet

Jag tänkte att jag skulle berätta om dagen i söndags. Jag jobbade som vaktis på högmässan kl.9 .Efter nattvard och hela köret åkte Helena och jag till Björn i Glimåkra.
Vi köpte "kransekage" på Hasses ICA och slog oss sedan ner på en filt i trädgården utanför Björns hus. Björn hade tvättdag så vi hängde tvätt tillsammans och det luktade "outdoor-sköljmedel" så vi nästan tuppade av. Härligt!
Två timmar senare åkte Helena och jag hem igen. Vi tog en liten sväng in i Hässleholm för att kolla in ICA Maxi. Grym affär! :)

Snabbt susade vi förbi både Tyringe och Perstorp och när vi började närma oss hemma så bestämde vi oss för att ta en avstickare till den där sjön som vi upptäckte förra året.
Vid Emmasjön, som den heter, stod några utländska fiskare och fiskade. Dem glodde när vi gick förbi med åtta chokladbollar, men vi glodde lika mycket tillbaka. När vi fikat och gjort "lätta spår i sanden" (som Sonja Aldén sjunger), gick vi tillbaka till Lipstick-red-bilen. DÅ hände det! En fiskekille fick en fisk! Helena utbrast lite tyst WOHOW, men tydligen så hördes det mer än hon trodde. För kille vände sig om och log. Deras blickar möttes...tänk om det var fiskemannen i hennes liv....fantiserade vi. :)










På väg hem genom skogen såg vi denna turnébuss. Är den inte fin så säg! Tyvärr förstår jag mig inte på hur man fixar och trixar med bilder här inne på bloggen, det blir aldrig bra...men bussen sitter ihop i verkligheten.
Söndagen var en alldeles ypperligt bra söndag! /M

2 kommentarer:

dnL sa...

Låter som en jätte trevlig dag , "fiskemannen i hennes liv", hm låter som en kärleksroman.. Jadu, M. Du får allt ta och lära dig lite Photoshop så du kan klippa ihop bilderna och få dom i den storlek och skärpa du vill :P för övrigt så tycker jag namnet "Blue Shadows" låter som ett gäng gubbar som spelar ihop varje lördag kväll på någon bar :P

Anonym sa...

Vilken dag!