tisdag 10 juli 2007

Lift your open hand

Nu gör jag det officiellt.
Vår söta duniga dinosauriefågelunge dog i morse.
I fyra dagar har vi klappat, matat, flugit och pratat med denna lilla varelse men till slut orkade inte fågeln längre. Vi tyckte att vi matat den bra, men antagligen var det en riktig fågelmamma och pappa som den saknade för att den skulle kunna leva vidare.
Det är ändå gott att vi fick ta hand om den lilla krabaten och fått ge den så mkt kärlek och mat som vi kunnat. Om vi inte tagit hem den i fredags hade den säkert blivit uppäten av något större djur, men nu fick den leva fyra dagar längre. .
Och fågeln fick prova sina vingar. I söndags satt den i min slutna hand. Försiktigt lyfte jag handen och öppnade den. Fågelungen flög till sist med lätta vingslag. Det får vi se som gott.
  • Jobb: klippte gräsmattorna idag med åkgräsklipparen. Det skakade så mkt så jag fick hålla upp "duttarna" med ena handen för att inte riskera att dem ramlade av i farten. Det måste ha sett lite dumt ut att jag höll upp dem, men vad skulle jag göra?
  • Längtan: efter läger...bara tanken på att ligga i en sovsäck tätt ihopbunkad med en massa sköna människor och skratta, prata och leka "larvbunke" gör att jag blir varm om hjärtat. Ibland önskar jag att jag vore tonåring igen.
  • Bäst: alla goa tanter och farbröder på kyrkogården och att C är tillbaka på bloggen.

  • Musik: Salem al Fakirs "Good Song"

  • Nostalgi: när vår ensemble på gymnasiet sjöng och spelade "Kiss me" med Sixpence None The Richer...med stämmor och allt. Lisa var en fantastisk sångerska till den här låten! Och det var också första gången som jag spelade piano...för publik.

Solen skiner, himlen är blå och gräset grönt...fortsätt le! /M

7 kommentarer:

dnL sa...

Det var ju tur den fick leva 4 dagar längre med massvis av kärlek mat och värme istället för att dö direkt. Tur att det finns sånna som du som kan ta hand om dom stackars djuren :) Duttarna ? vad är det :P? Japp du läger hade inte varit fel igen, det var riktigt jäkla skojj förra gången ;P.. Meeen neej martha inte salen al fakirs, mike har spelat sönder den =P

Anonym sa...

Läger...du och jag kan ordna ett läger...ett tjej-lan kanske?
Duttar...kanske ett ord som syster och jag hittat på...men duttar är de två saker som sticker ut ifrån kroppen på tjejer, bröst alltså. haha så nu vet du det.

dnL sa...

:P kanske inte lan, det är inte så över sociallt :P alla bara sitter och skriker åt varandra :P kanske borde ta något mer sociallt och desutom så sover man ju inte på lan :P och du ville ju sova i sovsäck så någon annan form av läger får vi ta :P.. Ohh i see :O det finns nog många ord som beskriver bröst.. men tack då har jag lärt mig ännu ett ;)

Anonym sa...

Okej, lan låter inte kul då, på ett läger ska man ha sovsäck.
Vi gör ett affärs-läger. Vi kollar upp tuggummi-priser i olika affärer! Är du med på det?

dnL sa...

Lätt också ;) det låter perfekt! :P

Anonym sa...

Haha :)
Det låter som flotta planer!

Christian sa...

Jag får beklaga fågelns bortgång.

Lär oss så att rätt betänka vår egen förestånde bortgång. Att när helst vi skall skiljas från detta förgängliga livet, vi må vara beredda till en salig hädanfärd.

O Gud, lär oss att dagligen dö från synden och leva efter din heliga vilja.. Och när vår dödsstund kommer, gör oss rätt beredda att saligt skiljas hädan. När evighetens påsk gryr över jordens gravar, låt oss av nåd få evigt liv. Amen.

Har ni defilerat runt den och sedan begravt den ?