onsdag 25 juli 2007

Lycka

Vad är lycka?
För mig är lycka att ha vänner som jag tycker om och som tycker om mig tillbaka.
Vänner kan vara både gamla och unga. Ibland är det skillnad mellan unga och gamla vänner och ibland märks inte åldersskillnaden alls. Ålder spelar ingen roll!
Ikväll var jag hemma hos en äldre vän, men hon är inte så gammal, bara 39 (och tre söta barn). I alla fall så hade min vän storstädning och när jag klev in i deras hall höll jag nästan på att trampa i en hög av gamla LP-skivor. Jag kastade mig ner på golvet för att titta.
-Dem ska slängas, så du kan ta dem du vill ha; sa hon.
Jag bläddrade igenom högen och fann fjorton LP-skivor som nu bor hemma hos mig. Den bästaste av dem alla är "Air Supply-skivan". Jag har den redan som CD, men det är något alldeles speciellt att ha den på LP.
Tänk vad bra det är med vänner! Ta hand om dem du har, både gamla och unga!
Keep smiling! /M

4 kommentarer:

Christian sa...

Jag håller helt med dig !! En "favorit" på mitt jobb är Ekborg. En cool man närmare 50 år, seriesamlare, livsnjutare, dricker gärna O'boy istället för kaffe och lite andra kul principer. Man skall aldrig förakta vänners ålder.

Anonym sa...

Jag håller med dig också. Min jobbekompis (som tyvärr har semester nu), hon är nyss fyllda 50 och hon sprudlar av ungdomlig energi! Det är så kul att jobba med en sån människa, för jag e lika vild själv och tillsammans får vi så mkt gjort! Men jag tror inte att hon dricker Oboy som din "favorit" gör. Hbg-festival ikväll! Skepp och hoj!

Anonym sa...

(fru bäver till christian (C))
Fru bäver är inte orolig alls...eller jo, kanske att han kärar ner sig och stannar i Sydkorea. Jag vill ju ha min kompis här så vi kan leka närsomhelst (iaf när han inte är på tjänsteresa!)
Annars litar jag fullständigt på herr Björn :)

Björn sa...

Kära Fru Bäver och Christian! Ni behöver inte vara oroliga för att jag stannar kvar i Sydkorea. Elelr kanske möjligen om jag bli tagen som gisslan eller nått annat, men annars måste jag ju hem till nya verkligheter och äventyr! För att kommentera detta om lycka; håller med om att det är vänner i alla färger och former och åldrar. Det är viktigt att ha vänner som man kan känna sig trygg med. Sen är ju faktiskt resor ett livselixir för mig också. Så Sydkorea kommer alldeles alldeles lagom. Fint! Kram på er min kära vänner!!