onsdag 27 juni 2007

Greenkeeper

När jag krattar gravar försvinner jag in i min egna lilla värld och jag gör det ännu mer när jag har musik i öronen. Jag går omkring och sjunger och ibland gör jag också några moves. Plötsligt kan man då märka att man är iakttagen. Oftast är det han som jag är handledare för, som står och tittar, eller så är det en tant eller farbror som vill prata lite. Jag hoppas att mitt sjungande till musiken på P3, Rix FM eller Mix Megapol och dansandet till låtarna inte stör någon, utan bara livar upp stället. ;)

Den bästa tiden på dagen är efter middag, kl 13.05, för då är det Sommarpratarna. Idag kunde man lyssna på Helle Klein. Jag hörde talas om henne förra året och blev betagen av henne direkt. En fantastiskt bra människa. Alla borde lyssna på hennes kloka ord som hon sa idag.

Idag har jag bara haft roligt på jobbet. Jag fick lära mig köra stora gräsklipparen och då var det nödvändigt med stålhätteskor. Vad bra att jag har sådana! Gräsmattor is the shit! Det är nästan att man blir lite hög på att titta på en klippt grön gräsmatta.
Iom att vi på jobbet hade så roligt idag så har jag inte tänkt så mkt kloka tankar. Vi har mest fjant-pratat och skrattat. Det är roligt att jobba!

Till sist måste jag bara säga att det var en smart människa som kom på att alla skruvar ska skruvas åt ett speciellt håll över hela världen, så man vet vilket som är upp- och nerskruvning. Alltså att man bara vet att locket på lingonburken går av om man vrider åt vänster och att det skruvas på åt höger. Fast det beror iofs på vilket håll man tänker åt...hmmm
Keep up the good work!/M

11 kommentarer:

Anonym sa...

Alla skruvar åt samma håll? Ja, men har du tänkt på att, när man släpper ut vatten ur ett handfat eller badkar, då snurrar det åt ett håll. Är man på andra sidan jordklotet, då snurrar det åt andra hållet. Det har iaf Homer Simpson berättat för Bart. Jag tror att det är sant då. Så fru Bäver, ta reda på detta, om det är så!!

dnL sa...

Jadu haha du har haft mkt att tänka på då , förvånade dock min inte att du sjunger och gör några "Moves" :P haha det hade jag viljat se :P

Jessica sa...

Men fastän det är så att man skrivar av burklock åt samma håll, alltid och överallt, så är det ändå så att jag alltid skruvar åt fel håll...

Anonym sa...

Är det sant! Jag måste åka till andra sidan jordklotet...jag tycker sånt är intressant. Undrar varför det snurrar på just ett håll här, tror du man kan ändra håll - alltså mixtra med nåt så det snurrar åt andra hållet trots att man är i Sverige?

Anonym sa...

En vacker dag kommer du får se mig sjunga och dansa Daniel. "Trubadur"-Mattias och jag skulle ju haft en egen show och turnerat tillsammans. Du får vara VIP och höra gratis då. Men då får ni flytta ner till la "Danmark".

Anonym sa...

Haha, ja varför är det så egentligen, att man alltid gör tvärtemot. "Jessica-tvärtemot"...

dnL sa...

Hahaha trubardur mattias haha , det förgyllde min dag :P vadå vi, ne han får flytta ner, jag åker bara ner och tittar på, orka lämna borås, jag som just lärt mig vart sakerna ligger så jag kan hitta. Såklart att du kan spegelvända gängorna så du kan skruva åt andra hållet :P Men vad ska man med det till :P?

Anonym sa...

Du kan väl inte titta på...vi köper oss en skånsk herrgård. Kor och hela "skiten"...så kan vi ha trubadurkvällar i ladan.
Du har alltså börjat hitta i Borås fast att du bott där hela ditt liv? Jag förstår att du var lite vilse när vi hade läger...

dnL sa...

Haha ja, jag trodde jag hittat danmark ju , hahahah :P

cm sa...

Hahhaa...du är stollig!

Björn sa...

Jag tror definitivt att vattnet rinner åt andra hållet på andra sidan planeten. Det sägs ju att kompassnålen drar sig mot norr och nordpolen. Alltså borde det vara så på andra sidan också, även gällande vattnet. Att det liksom är tvärtom. Det tror jag iallafall!