torsdag 21 juni 2007

Vikingarna

Man kan hitta mycket om man tittar i väggrenen när man är ute och cyklar. För några dagar sedan hittade syster en skiva i diket vid järnvägen. En Vikingarna-CD.
Man kanske inte just vill hitta en dansbandsskiva...men nu hade jag gärna hittat en jag med. Det är ganska mysigt att sitta här och lyssna på alla kärlekslåtar och dansa för sig själv.

Jag trodde aldrig att jag skulle orka lyssna på dansbandsmusik...men när jag tänker efter så hittade jag en dansbandsskiva när jag tittade bland mina gamla skivor. Jag hittade "I afton dans 6"! Jag tror att jag köpte den i en jultidning när jag var 12 år för att Friends sjöng "När jag tänker på imorgon" och Barbados "Se mig".
Betyder detta att jag kanske innerst inne är en dansbandstjej?
Om jag nu skulle vara det så..skäms jag inte ett dugg. Dansband is the shit! ;)

(Neeeej, det är hack i spår 16! Leende guldbruna ögon. Varför just den?)

Keep smiling! /M

3 kommentarer:

Anonym sa...

M,du har missförstått lite här:
Danska is the shit, inte, dansband is the shit!

:)


Vid 7 års ålder var jag och min kompis lite Arvingarnafrälsta. Vi älskade "Elouise". Har en sjukt rolig skiva till åminne av detta.

cm sa...

Aa, danska is the shit! Okej, ja då skrev jag lite fel!
Jag och Louise sjöng alltid Sven-Ingvarslåtar när vi gungade i lågstadiet. Å vad det var härligt!

Christian sa...

Jag är från landet, så dansband tillhör ibland. Några ggr/år är det fest i Stuvs Bygdegård. Långbord, knytkalas, utklädning, snapsvisor, liveband och bugg. Då måste det va dansband.

Ett annat sommarnöje med raggarbilar är :
http://www.lygneviloge.se/
och då har jag sett och hört både Friends och Barbados live. Men det är just vid dessa tillfällen som det spisas dansband.

Ni är hjärtligt välkomna att vara med !! Trimma eran 240 och kom !!

/C