onsdag 20 juni 2007

Marknadsfilosofi

Igår var det Åby-marknad här i Klippan. Det blir halvös i byn då, inte lika mkt röj som på Klippanfestivalerna förr i tiden, men lika mkt folk iaf.
Jag stod tillsammans med kyrkan och sålde rättvisemärkt godis och grejer. Vi tjänar inget på att sälja varorna, men vi gör andra människor glada i andra delar av världen...det får man en kick av.

När jag satt där tillsammans med de andra ladiesarna, började vi prata om sex. Mmm, vi pratar rätt ofta om det faktiskt. Jag undrade varför det heter "att man har sex". Sex betyder ju kön på engelska..."att man har könat"? Nej, så kan det väl inte vara?
Jag fick iaf uppgiften att ta reda på varför det just heter "att man har sex". Så snälla hjälp mig om du vet varför det heter så...så kan jag lära Eva och Nina detta.

När marknaden slutade kl.21 så cyklade jag och systeryster hem på en cykel. Jag fick äran att skjutsa henne. När jag hoppade upp på den gröna herrcykeln, råkade jag spräcka mina byxor (som är vida och slöa). Förstår inte hur detta lyckades, men vi fick oss en gott skratt...och "AC i byxan" som pappa sa!

Så småningom kommer en bild på mina marknadsfynd!
Sola och bada och se glad ut! /M

4 kommentarer:

Christian sa...

Hej ! Ok M.. då vet jag, skall se om vi kan ta vägen via Landvetter Flygplats och genomlysa väskan ! Ett dubbelliv menar du alltså ?

Hm.. på din undran så kanske det är idé att ta reda på detta.
Men hittade ännu ingen bra länk om just "varför" det heter så. Det är ju så mycket mer.. hehe

Låt oss lura på detta lite...

Var inne och kollade på Sv K:a i Klippan. Så det blir kanske en sväng dit !

/C

Christian sa...

Ordet "sex" betyder kön, och som medicinsk term för könsumgänge finns "sexuellt umgänge".

Anonym sa...

Aaa, så "kort" tänkte vi inte...vi trodde att det skulle vara en mkt djupare tanke bakom detta. Jaja, men då e detta löst iaf!

Trevligt att du tittade in på hemsidan! Och ni är välkomna till kära Klippan!

Christian sa...

Tack för det, ni.. dvs jag och bilen!? Jag reser i min ensamhet och tar in på enkla ställen.

Ingen aning om det var så "kort" tänkt. Det måste finnas en djupare förklaring ändå.. Slog lite på nätet..nästan så man rodnade, men fick fram lite i alla fall om det. Men som sagt, nån mer förklaring finns nog.

Mvh C