söndag 24 juni 2007

Vad är stark?

Klockan slog sex och katten Silke hoppade upp i sängen och spann. Jag ville bara ligga kvar och mysa och inte gå upp och bre mackor. Men till sist var jag tvungen att ändå dra av täcket och hoppa i mina hipp-hopp-kläder, för det är så dem ser ut, mina jobbekläder.
Pösiga jeans, plöfsig grön huvtröja och en scarf virat runt huvudet på ett hipp-hoppigt sätt. Jag kände mig cool när jag cyklade de 7 km ut till jobbet.

Peter, Wiweca och jag satte genast igång med grovgörat på område B. Det är så smart att man delat in kyrkogården i kvarter. Det var så mycket ogräs på en del (nu ljög jag, eftersom det är MASSOR av ogräs på ALLA gravar), men vi klarade av några stycken innan ösregnet. När det regnade som värst målade vi några trädörrar in till kyrkan. Fint!

Sen kom min boss med ett par skor med stålhättor! Aldrig har jag haft skor med detta. Gissa om min hipp-hopp-look blev komplett!
Jag brukar aldrig ha såna här plöfsiga skor, så när jag kom hem var jag tvungen att jämföra stälhättorna med mina blommiga favoritskor...och fotografera.


Hemma igen efter jobbet lagade syster mat. Medan vi satt och åt diskuterade vi om "stark" är en känsla eller en smak. Vad tycker du?

Dagens låt: Lost Highway med Bon Jovi (jag dansade med räfsan och plötsligt stod en tant bakom mig och ville fråga en sak...pinsamt? Nej, för jag hade kul!)
Smile! :) /M

3 kommentarer:

dnL sa...

yeah stålhättor is the shit :) nu kan du sparaka folk på smalbenet riktigt bra :P "Stark" kan nog vara både en känsla och en smak :P vad jag tror i alla fall ^^

Björn sa...

Kära Martha! Just Scania är då Skåne på latin samt således på engelska men dock ScaniE på franska. OBS! Ändelsen på den franska beskrivelsen! Så vet du detta! Kram B

Anonym sa...

Coolt med hip-hop look :) Men stålhättor känns mer punk... Du skulle ha enorma bländande vita sneakers av något coolt märke istället då kanske.
Jag har köpt gummistövlar, sådana låga, zebra-randiga. De er søde!