söndag 24 juni 2007

Folkdräkt och Keno-bollar

Sov endast tre timmar inatt. Varför det blev så lite sömn har jag ingen aning om, men däremot vet jag varför jag klev upp klockan 6. Tre femtedelar av familjen åkte i morse till Berlin och jag och syster fick köra dem till Malmö och Öresundsterminalen.
Efter avlämnandet av personer och resväskor, körde jag och syster hem. Medan vi susade fram på motorvägen lyssnade vi på The Ark och Håkan Hellström.
När jag lyssnade på Håkans låt "förhoppningar och regnbågar" kändes det som om jag hade en hel drös Keno-bollar i kroppen. Jag ville studsa och dansa lika mycket som musiken gjorde.
Efter mycket snurrande på motorvägen, E6:an och E4:an och till sist 21:an, kom vi hem välbehållna men trötta.
Vad skulle vi göra nu? - frågade vi oss. Vi tog på oss lite fina kläder och drog ner till högmässan i byn. Innan dess hade jag fått en vrick och letat fram mammas folkdräkt.
Jag trodde inte att den skulle passa,
men den passade utmärkt.
Varför är det inte modernt med folkdräkt,
det är ju hur snyggt som helst.
I eftermiddags var jag och syster på kalas hos Helena. Hennes släktingar är roliga och vi fick gratis och lagad mat, vilket är bra nu när man själv måste fixa mat igen. Tack!
Ikväll har vi städat, handlat och börjat titta på Änglagård. Sven Wollter och Viveka Seldahl är bland de bästa skådespelare vi har/har haft i Sverige. De spelar så bra i "En sång för Martin".
Imorgon börjar det åtta veckor långa slitet på jobbet, men jag ska göra mitt bästa för att det ska bli lika kul som förra året!

Keep smiling! /M

8 kommentarer:

Christian sa...

En fantastisk folkdräkt ! Det må jag säg. Men det tillhör väl svarta "Mozart-skor" med silvrigt spänna. Ett "ram- o rutformat" silvrigt spänne alltså?!

Anonym sa...

Ja, det kanske det gör...ingen aning faktiskt!
Men du är nog den ende som hann se bilden som jag först lade ut. Jag vill inte att man ska kunna förstora upp bilden, vet inte hur man tar bort det, så jag tog bort hela bilden. Hade varit roligare om bilden varit med, men jaja.
Trevlig semesterdag imorgon!

Christian sa...

Jag kastade ett snabbt getöga här och då såg jag den, där var den, så fantastisk, bedårande, en folkdräkt.. Jag hade tur.. ett litet steg för människan, men ett stort steg för mig...

Anonym sa...

Härligt! Då kunde folkdräkten glädja ngn mer än mig själv och systeryster idag! Härligt igen!

Anonym sa...

Blir det för tufft nu i veckan är ni alltid välkomna hit på mat!

dnL sa...

The ark och håkan hellström, hhahahhaha :P

Björn sa...

Jag hoppas vrekligen du får en hätlig tid på jobbet! Jag börjar på onsdag, ska bli uuunderbart!

Anonym sa...

Ja, Daniel, jag gillar deras musik..gör inte du det? Du är alldeles säkert en techno-kille! ;)