måndag 18 juni 2007

Sommarlovsfilosofi

Systers studentfest i fredags var hejdundrandes kul och det kom en hel drös människor som man inte träffat på länge. Tänk vad många människor man känner egentligen...och som man trodde att man kände men ändå inte gör det. Det är lustigt med människor. Men människor är härliga varelser...tänk vad mycket liv!

Trots att det varit mycket fixande och donande med systerysters student så har jag hunnit filosofera en hel del. Ikväll filosoferade jag med Helena. Vi stod vid ån och frågade oss hur ån kan flyta, eller rättare sagt, var strömmen i ån kommer ifrån. Kan nån svaret så berätta det gärna!

Idag var jag i kyrkan och bakade tillsammans med Kyrkans Unga (KU). Vi bakade 120 bondkakor, 120 chokladbröd och 18 vaniljlängder. Inte för att skryta med hur mkt kakor vi bakade, men det var många kakor alltså! På torsdag ska vi baka rulltårtor.(Många kakor blir det).
Imorgon ska jag och jobbekompisarna sälja Rättvisemärkta varor på marknaden här. Lovely!

Till sist, C och jag har inte pratat på över en vecka. Det känns lite konstigt eftersom vi tjattrat så mkt varenda dag i ett år nu. Nu tjattrar jag med Helena istället...tänk vad bra att ha vänner var man än är! Jag kan åka enda bort till Peru där E är just nu. Sånt är schysst! Schysst byst!

Sluta inte le, världen blir bättre om vi ler mot varandra :) /M

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska ni ha alla kakor till? Om ni äter alla själva, kommer ni att få ont i magen!

Anonym sa...

Vi ska sälja dem till kyrkan så de kan bjuda på dem i vägkyrkan sen. Ballt!

Christian sa...

Tack för alla tips ! Vägkyrkan ? Vilken vägkyrka ?? ;)

Anonym sa...

Den världsberömda kyrkan i Klippan...www.svenskakyrkan.se/klippan/Sanktpetri.htm

Det kommer folk från hela världen, mest arkitektstuderande. Sitter man i fikarummet så får man vara beredd på att det ibland går ngn utanför som fotograferar eller kikar in på en. :) Trevligt!

Björn sa...

Kakor är gott och jag och Christian kanske kikar förbi? Men detta med ån, jag tror strömmen beror på, om det just är en å vill säga, att det kanske lutar någonstans. Häller man vatten utför en backe rinner det ju neråt backen. Tynglagen helt enkelt. Vad gäller strömmar i det stora blå havet kanske det beror på den elektriska ålen.... haha! Mvh B

Anonym sa...

Hmmm, men vad jag vet så finns det inget vattenfall i närheten...så jag tror inte på det där med lutning egentligen...bättre svar behövs :)