lördag 24 november 2007

Äventyr

Jag, Mattias och Helena

Den här bilden togs på en av Helenas och mina resor.
På den tiden, för det är många år sedan nu, gjorde vi precis vad vi kände för.
Vi bestämde bara på några snabba dagar att vi skulle ta tåget upp till Stenungsund och Tjörn för att hälsa på Mattias i hans sommarstuga.
I tre dagar gjorde vi Tjörn och sommarstugelivet med allt vad det innebar - vi fick till och med prova på att köra motorbåt!
Det där med att bo i en sommarstuga är alldeles speciellt. Vi ynglingar bunkade ihop oss i dubbelsängen uppe på loftet och trängdes kring matbordet varenda måltid - det är hur mysigt som helst.
Under den här resan fick jag också ett av mina livs ögonblick. Jag fick se en livs levande lysmask! Några år tidigare då jag och H varit i en annan kompis sommarstuga fick jag veta att där fanns lysmaskar. Varenda natt drog jag upp vännerna för att gå på lysmasksjakt. För mig som är nattuggla var det inga problem, men de andra två var mindre förtjusta. Men på Tjörn fick jag min önskan uppfylld. Ett mindre bra bildbevis fick jag också.
Snart ska Helena och jag ut på äventyr igen och det ser jag fram emot. //M

1 kommentar:

Anonym sa...

lysmaskar, jag säger då det..