söndag 11 november 2007

Dagbok från Lunarstorm

Den här texten hittade jag i min dagbok på Lunarstorm som jag skrev i när jag var 15 år gammal. Jag fick mig ett gott skratt när jag läste igenom den nu sju år senare. Jag hoppas att jag utvecklats en aning i mitt skrivande.
"Första gången!
Hej igen alla rara! Nu tror ni säkert att jag ska berätta om nåt annat, men tanke på rubriken. Men det e inget speciellt. Det är så att jag och min kompis åkte tåg själva för första gången! Oj, vad kul vi hade.
Jo, det var så att vi skulle hälsa på vår andra kompis i Värmland som har sommarstuga där.
Vi åkte från Ängelholm 06.51 i måndags. Det började bra. Jag spydde i en buske på stationen, annars gick det bra. Jag hade blivit matförgiftad dan före vi åkte så det var därför jag spydde och inget annat!!! Tihi!!
Ja, sen kom vi till ”Fucking ÅMÅL” halv tolv, där Louise och hennes mamma hämtade oss. Vi åkte några långa mil till stugan där vi skulle tillbringa resten av veckan. Fast vi tre, kompisar, skulle sova i tält på gräsmattan! Första dagen då, cyklade vi några få kilometer till Hämnäs och åt våfflor och hoppade på studsimatta!
Senare på kvällen rodde Kristian ut oss tre på sjön och där fick jag tre abborrar och två gäddor. Den ena gäddan vägde 1,½ kilo!!!!! Bra va!!
Badat har vi gjort mycket i insjöar och plockat svamp. En hel Systemetpåse med kantareller fick vi. Kokta abborrar och stekta kantareller blev vår middag den dan.
En roliga familj med tre goa killar kom åsså upp till deras stuga. Man skrattade rejält vill jag berätta. Vilken humor och vilken rena rama ”Svensson,Svensson”-familj de var! Den ene killen var särskilt cool. Han var med oss tre tjejer och fiskade idag. Han påminde, rätt så mycket om en annan kille! Jag fick en gädda och vi skrattade och tramsade och dummade oss! Så blir dte ibland!
Nej, så här mycket e egentligen förbjudet att skriva tror jag. Förlåt att jag uppehållit dig! Du som nu läser detta om du nu orkat ta dig igenom hela stycket kan ju skriva att du har läst det! Ha det bra för det tänker jag ha! Puss och glöm inte att jag älskar er!! "
Jag minns den här resan till Värmland mycket väl eftersom det är ett av mina roligaste sommarminnen, men skulle jag skriva om resan idag skulle texten inte se ur så där hoppas jag. //M

3 kommentarer:

lilla my sa...

Det är nåt speciellt och magiskt med alla "första". Så stort blir det aldrig igen, oavsett vart tåget tar dig. Härligt med minnena och känslorna nedskrivna!

Micke sa...

Kul med det annorlunda greppet att vara två personer om en blogg! Även om det känns som om det är ganska mycket mer M än C.

Anonym sa...

Ja, det är verkligen ngt magiskt med de "första" gångerna. Resan, kyssen, tentan, mensen, boken, brevet, syskon...hur mkt som helst! Men man ska ta vara på den "andra" gången också...och tredje! :)