torsdag 4 oktober 2007

Kanelbullebak


Idag är det tydligen kanelbullens dag.
Det visste jag inte när jag vaknade i morse, men nu när jag snart ska lägga mig så vet jag om det, för jag och mina kombosar har bakat kanelbullar ikväll så det står härliga till!
Vi bor ju med en massa internationella snubbar här, så vi gjorde extra stor sats för att kunna bjuda på killarna. Tysken fick några bullar på ett fat och blev själaglad och på italienarens dörr hängde vi en hel påse med bullar. Imorgon ska våra landmasters också få smaka på delikatesserna, samtidigt som vi lämnar tillbaka kaveln som vi lånade.
"Grattis på kanelbulledagen allihopa!" /M

6 kommentarer:

dnL sa...

Som professionell bagare måste jag bara säga att detta ser ju riktigt bra ut :) Nästan så man kan känna smaken genom att titta på dom, underbart, bra jobbat martha ;)

cm sa...

Ååå, vilken ära Daniel. Det coola är att du faktiskt är utbildad bagare och inte bara nån proffsig hemma-bakare. Tack, jag ska framföra detta till de andra tjejerna här!/M

dnL sa...

Exakt :) Så tro mig jag har bakat många kanelbullar i mina dar och dom där ser riktigt bra ut för att vara hemmagjorda, så känn dig stolt! ;)

cm sa...

Vi tjejer här i våningen kommer nog att bli riktiga bull-mammor när vi blir stora ;) /M

lilla my sa...

Mmm, kanelbullar. Det var längesedan!
Nu håller jag på att läsa in mig här på bloggen. Kul med en ny bekantskap.
Trevlig kväll!

Christian sa...

Vilket fantastiskt bak.... Jag känner ännu doften...