lördag 29 september 2007

Höstmys

Nu är hösten här. Murgrönans blad på väggen utanför köksfönstret har bytt färg från gröna till röda och i natt ramlade de flesta av i stormen. Men med hösten kommer värmeljusen och de stora thekopparna fram.
Ikväll har jag suttit ensam hemma, uppkrupen i hörnan av sängen, och tittat på TV. Svensson Svensson, Babben och filmen Ondskan höll mig sällskap.

Trots en lång regnpromenad med Cajsa genom Lund i eftermiddags är jag inte trött ikväll. Theet är uppdrucket och värmeljusen slocknar snart, men jag startade datorn för att titta igenom mina sommarbilder.

Jag hittade en fin bild på ängen som man kan se från vårt köksfönster hemma i Klippan. Den bilden får hänga kvar i mitt minne nu när de vackra röda bladen faller och Sveriges regnperiod börjar.
Och nu söver Calaisas lugna låtar mig. Godnatt och tack för ikväll //M

2 kommentarer:

dnL sa...

Fint inlägg :) Och fin bild, god natt Martha :)

Anonym sa...

Tack Daniel-vännen! Du borde komma hem till mig och kolla på utsikten nån gång. Du har väl inte glömt att vi ska tälta! Det kan vi ju göra på vår äng...tänk på det du!