torsdag 20 september 2007

Affären bredvid VESPA

Imorgonbitti ska jag och C följa med Mari till affären bredvid VESPA. Det är en väldigt speciell affär som man bara går in i ifall man ska göra något speciellt, något man bara gör en gång i livet. Fast man kan göra det flera gånger också ifall man är lagd på det hållet - att gå på bal så att man måste hyra klänningar. Men Mari ska inte gå på någon bal, men till sommaren ska hon gifta sig!

När vi går till Teologen går vi alltid förbi klänningsuthyrningsaffären bredvid VESPA och drömmer att det en gång ska bli vi som står i en sådan affär för att prova ut klänning. Så imorgon ska Maris dröm bli förverkligad, även om hon bara ska gå dit för att det är kul att prova och titta på modeller!

Min framtida bröllopsklänning som var min mormors hänger fint där hemma. Men den ska inte användas än på ett tag. Istället blir det den nyinköpta "den lilla svarta" imorgon på sittningen.


I need some fine wine, and you, you need to be nicer...and wiser!
Keep smiling! /M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin du kommer vara i din lilla svarta!:-) Och såklart superfin i mormors klänning också när den dagen kommer. Kram på dig!

Björn sa...

En uuunderbart vacker klänning Martha =) Jag hoppas jag får se den in action en vacker höstdag framöver! Nu ska jag dra till mit dagliga arbete! Det är ju lön idag!!!!! Tack för fint samtal igårkväll! Kramar