lördag 1 december 2007

Lite av misär

Imorgon är det första advent och jag hinner inte gå till kyrkan för att hemtentan tar otroligt mycket tid. Igår slutade jag skriva klockan tre på natten och hade då suttit med samma fråga i femton timmar. Jag är kanske inte den mest smartaste men inte dum heller. Det är stora och svåra frågor som handlar om exegetik, historia, genusperspektiv i skapelseberättelserna och i hela GT och om hur Ordspråksboken och Jobs bok hänger ihop.
Allt är väldigt spännande, men när det kommer i för stora doser så blir man trött. Tröttare än trött.
Men snart har de sex dagar gått som vi fått på oss att skriva hemtentan på och när jag lämnat in den ska jag springa hem och advenstpimpa mina fönster. Dammsuga och damma står högt på listan av sånt som måste göras också.
Ja, just nu lever jag som i ett vakum, har inte koll på vad klockan är, om det är natt eller dag, morgon eller kväll. Lite misär-aktig känner jag mig. Så därför ska jag nu slå mig till ro i sängen för att titta på Notting Hill och drömma mig bort...långt bort från allt vad gammaltestamentlig exegetik heter. //M

4 kommentarer:

Peter Madison sa...

Mmm...told you! Du kommer fixa tentan!!

Kram påre!

Micke sa...

Notting Hill är en bra film att drömma sig bort med...

cm sa...

Madison: Ja, nu banne mig ska jag klara tentan...sista rycket idag och inatt. Varför måste man ha en slutsats på allt?
Pepparkakor och the får peppa mig...pepp-pepparkakor...fniss

Micke: Som vanligt kunde jag inte hålla mig vaken till en film, trots att den är så bra! Jag missade hela slutet, men jag hann vakna till sista scenen när turturduvorna sitter i trädgården på en bänk och hon klappar sin gravidmage medan han läser en bok. Världens vackraste scen!

//M

Peter Madison sa...

jadu...varför ska det finnas en slutsats på allt liksom. Det betyder ju att det isåfall skulle vara rätt...fast det nödvändigtvis inte behöver vara det...ju. Hmm...

Du vet väl att man blir klok av att äta pepparkakor...nån har sagt det till mig...eller så var det det jag ville höra...haha. Kämpa på nu...du fixar det!