söndag 23 december 2007

Katt-damerna i mitt liv

Katter är bland det sötaste, varmaste, gulligaste, roligaste, gosigaste,
tokigaste, bästa, jobbigaste, lekfullaste, godaste och snällaste som finns.
Ja, nu har det nog framgått att jag gillar katter.
Frida kom till oss när lillebror var två år och var en
mycket snäll kise med stort tålamod.
Hon blev döpt X antal gånger med dopklänning, ljus och
hela kittet och hon var väldigt
söt i dockkläder.
Lång vacker svans hade hon och mjuka ögon.
Nu är hon i katthimlen och kallas för
"Frida - vår osynliga skönhet".

Förra hösten hämtade vi hem en ny liten katt som då
bodde långt upp i de skånska skogarna i norr.
Hon var så pytteliten att hon andra natten hos oss fick
sova hos veterinären och sondmatas.

Silke blev hennes namn eftersom
hon liknade en söt dvärgsilkesapa.

Nu är Silke stor och lurvig, precis som en norsk skogskatt ska vara.
Hennes tassar är stora och varma som björn-ramar
och svansen sen ut som en julgran eller ekorrsvans.

I somras åkte vi tillbaka till gården där vi hittade Silke.
Då passade hennes mamma och två systrar på att hälsa på oss.

Det kommer nog bli en hel del katt-kort här i jul,
för nu är jag med katt igen, iaf under två veckors tid.
Det är härligt att vakna med en katt som står och pussar en på näsan.
Hurra för alla katter!

//M

6 kommentarer:

Christian sa...

God Juldag ! !

Som sagt var, fred och frid önskas på jorden, men låt oss börja i våra hjärtan och vad vi gör mot varandra, så skall det nog snart lösa sig !

God Jul ! !

Anonym sa...

Hej Martha! Vad fina dom är dina kattor! Och du är också fin. Jag saknar dig. God fortsättning! Kram

Anonym sa...

Hej Madde! Tack för julkortet som jag fick av dig! Mkt fint, och polka-stången var välbehövlig när jag satt och skrev hemtenta. I morse var det ett barnprogram som handlade om Falu-rödfärg och falukorv...då tänkte jag på dig! Jag måste snart skriva ett brev och berätta om allt som händer. Stor kram på dig!

Peter Madison sa...

Hmm...ville bara skicka en liten julkram!

Kram :)

Anonym sa...

Två julkramar till Madison är nu levererade!

Peter Madison sa...

Wiieee! :)