måndag 28 april 2008

Sol och vårigt



Är det någon som vet varför det heter att "sol-och våra" någon? Är det så för att om det är soligt och vårigt så läggs en slöja över allt, så att en lismande charmör kan ta dina pengar (som du skulle använt för att köpa din insatslägenhet på Kanarieöarna) och då kan damer 50+ inte se klart, ty allt det soliga och våriga har lagt en disig slöja över deras förnuft? Bara en teori. Kanske borde googla detta.

Idag har jag fått en massa solsol. Har suttit i Stadsparken hela eftermiddagen.
Kanske inte fått så mycket pluggat (det vill säga ingenting) men däremot har jag fått fågelskit på min vårkappa. Alltid något.
Plus att jag fått massa sol i ögonen och i ansiktet. Och det märks på näsan...!
Det är som pappa Rudolf säger; "Sol i sinne, brun inne". Eller ja.

Har även sett på svensk dramaserie vid namn "sthlm". Det var dagens munterpiller. Kan inte säga om jag tyckte den var bra eller dålig, den var mest deprimerande och lätt ångestskapande. Iallafall för mig och mina korridorare som satt och glanade på den. Men det var fina Stockholmsvyer.

Nu är det sovdags.

C

Inga kommentarer: